Moldovenismia

Da, e ca un fel de nickname pentru Romania. Adica in ultima vreme aud mai peste tot graiul moldovenesc. Stim cu totii ca mereu a fost asa ca un fel de batalie intre zonele din Romania si desi toata lumea are ceva cu toata lumea, Moldova e ceva cu care absolut toata lumea are ceva. Nu stiu de ce, nici nu vreau sa stiu. O fi de la vorba sau o fi sa de fetele frumoase?🙂 Glumesc. Chiar nu stiu de la ce este, insa cum am umblat asa si prin Transilvania si prin alte parti, momentan la Capitala de cateva luni, peste tot am auzit tooooot felul de vorbe. Insa in momentul in care am ajuns in Bucuresti am fost avertizata “ai grija cum vorbesti ca astia nu suporta moldovenii”. Zis si facut, schimbat accent, vorbit mai incet si pe la colturi, ca deh, nu pot sa vorbesc bucuresteneste cu mama ca ma ia la impins vagoane! Oricum totul e bine cand se termina cu bine, astfel ca multi dintre cei pe care i-am cunoscut prin toate partile tarii m-au indragit destul de mult, moldoveanca fiind si inca imi sunt prieteni. Cam la fel mi s-a intamplat si de cand am venit in Capitala, desi la inceput vorbesc si eu bucuresteneste, deja cand ajungem sa ne cunoastem le mai scap o moldoveneasca, un “noh bine” si sincer, am ajuns sa ma mandresc eu cu toate influentele astea. Ca sa nu mai spun de cei care ma cunosc si ma vad rar, mereu ma roaga sa vorbesc asa cum o fac eu si mai ales sa le spun “oleak” (pentru cei care nu stiu, inseamna putin).

Ce muuuult vorbesc uneori! Recunosc!🙂 De fapt de la ce m-am luat, am tot vazut ca desi mereu aud discutii despre moldoveni, nu stiu cum se face dar lumea a inceput sa cante in moldoveneste🙂 .

Totul a inceput cu piesa lui Skizzo:

Acum peste tot auzi BiniDiTat!

2013-03-15 23.14.17In aceeasi oala e si vorba lui Grasu’ cu vorba lui “casamoarafetili”, doar e moldovean si el, ce naiba!!!

Acum a mai iesit una in care INNA se “moldovenizeste” si ea🙂

Mie imi place tare mult cum se aude graiul moldoveneasc, dar asa curata, nu cea de la sate de la bunica, ca aia suna prea “neslefuita”. Suna bine si moldoveneasca de la sate, dar nu in situatia asta. Ar fi chiar culmea sa nu imi placa!🙂

Si am mai auzit una saptamanile trecute: mi-a zis…un prieten, sa zicem, ca este ofticat ca nu are si el accent de moldovean. Moment in care eu eram ceva de genul: “dude, wtf? unii se chinuie sa scape de el si tu iti doresti sa il ai?”🙂 . Curios!

Acum si cu piesele astea, cred ca graiul moldovenesc o sa ajunga sa se imprastie la fel ca moldovenii, peste tot. Avea Bordea (moldoveanu de la Botosani)  intr-un stand-up o faza cum ca noi moldovenii suntem peste tot, daca ridici o piatra de jos, cu siguranta o sa fie un moldovean acolo care se uita chioras la tine si te intreaba “shi vrei? shi-ti trebi?”. Abia astept sa ajung momentul in care sa aud bucurestenii cum se chinuie sa vorbeasca moldovenete!! :)) (evident ca e o gluma, dar ar fi comica faza asta in imaginatia mea).

Voi toti ceilalti, ce parere aveti de graiul moldovenesc? (nu va abtineti doar pentru ca sunt eu moldoveanca, ca am gura mare si ca sunt a dreq🙂 )

About ConfesiunileUneiFemeiDinPrezent

Buna, Sunt o persoana normala, cu probleme, cu nervi, cu fericire, zambete si urlete, dar pe zi ce trece constientizez ca sunt o imprastiata si vreau sa va spun si voua cum sa faceti asta cel mai bine, in caz ca doriti sa aveti aceeasi “meserie” ca si mine! Sau poate ca vreti doar sa va perfectionati! Nu pot sa spun ca am trecut prin multe si nenumarate, insa sufletul meu poate sa va spuna ca am trecut prin destule. Unele placute, altele mai putin, unele le-am constientizat atunci, altele mai apoi si altele inca sunt in curs de constientizare. Sunt o femeie ca oricare alta, doar ca am decis sa impart cu voi ceea ce simt, gandesc, doresc si primesc EU. Eu sunt mandra cu ceea ce sunt si ar trebui sa tineti minte si voi ca “Imperfectiunea este noua Perfectiune”! Deci bucurati-va de VOI!

Posted on March 15, 2013, in Imprastiate adunate and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 10 Comments.

  1. Mie-mi place la nebunie “graiul” moldovenesc! Dar de când cu melodia POHUI, au luat naştere o serie de controverse între moldovenii de la mama lor (Chişinău) şi românaşi. Mă întristează situaţia. Dac-ar fi după mine, moldovenii tot fraţi de-ai noştri ar fi! Cât despre accent, e savuros; dacă m-aş afla într-o zonă în care se vorbeşte cu accent sau dacă s-ar afla în preajma mea oameni care vorbesc moldoveneşte, nu mi-aş mai ţine gura!

    • :)) Si uite inca o persoana care ma surprinde. De ce ai vrea sa vorbesti cu accent moldovenesc cand noi moldovenii mereu incercam sa nu mai vorbim asa ca sa nu mai fim “insemnati” din prima!? Mi se pare dragut cand aud ca unora chiar le place accentul moldovenesc. Cred ca nu mai conteaza chiar atat de mult accentul sau poate pur si simplu toata tara si-a dat seama ca nu e bine sa mai ridice pietrele de jos ca apar si mai multi moldoveni si pur si simplu s-au impacat cu ideea :)))).
      Cat despre conflictele dintre moldovenii de aici si cei de peste Prut, cred ca mereu a fost cate ceva la mijloc, dar in acelasi timp cred ca se va dizolva si “mentosana” asta de conflict prostesc.
      Hai sa ne iubim ca fratii, nu asa era vorba? Cred ca undeva in interior toti simtim asta, doar ca suntem genul de oameni care nu ne lasam chiar usor, trebuie sa shake tha boat putin si dupa o sa dansam cu totii dansul soarelui pe punte!!🙂

  2. Si eu sunt moldoveanca : )) si mi-au spus persoane din diferite regiuni ale tarii ca e tare frumos accentul. Si nu ca nu ii cred, dar eu de fiecare data simt ca trebuie sa-mi schimb accentul cand vorbesc cu cineva dintr-o zona diferita a tarii, pentru ca am impresia ca 1. nu ma va intelege sau 2. ma va considera needucata : )) , cu toate ca nu vorbesc moldoveneasca de la sate. Dar vreau, nu vreau, mai imi scapa cate un cuvant… pentru ca aici locuiesc. Stiu ca daca ma mut intr-o alta zona a tarii, preiau limbajul specific.

    • Nici mie nu imi este rusine ca sunt moldoveanca. Desi la inceput preiau si eu din accentul celor din jur, dupa ce ma familiarizez cu ei imi scapa si mie si ei incep sa se obisnuiasca si apoi ma asculta numai pentru ca le place cum vb!! Deci, nu schimba niciodata tot ceea ce esti, mai lasa macar o bucatica din tine in momentul in care gasesti lucruri frumoase pe care le imprumuti de la altii!!🙂 Hugs&Kisses baby!!

  3. a si cucierim pi bucuresteni , Moldova rulz , sint di la Iashi sau Ieshi !🙂

    • :)) in familie si eu…de la Roman!!
      Cucerim totul, asa cum zicea si Bordea!!
      Am fost sambata la stand-up la el si dupa ce a intrebat cati moldoveni sunt in sala, a zis ca le mai da cativa ani la bucuresteni pana ii cucerim cu totul!!
      So Moldova rulz!!!🙂

  4. cucierim tat , nica nu lasam , iaca di aia eu m-am dus la Paris , si cucierim si Franta !🙂

  5. a sa shiba tat ghini si la vara cald , nishi un nijloc , tata Europa !🙂

Leave a Reply

blue cafe

Don't worry about knowing a lot , you know what is useful , and that's what counts :)

Dating, Fitness, Celeb Gossip & Everything College | CC

Advice on student style, collegiate dating discussion guides, relationship advice and women's studies.

Some Good Eats

Eat and don't worry about it

Elena Alexandru

Stories, Dreams and Butterflies by Elena Alexandru

TED Blog

The TED Blog shares interesting news about TED, TED Talks video, the TED Prize and more.

Memorii de femeie

O femeie cu amintirile în lacrimi..

ConfesiunileUneiFemeiDinPrezent

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Motivatie. Inspiratie. Vis. Sentiment. Încredere. Curaj. O parte din mine .

CRONICA [R]

If you're walking through hell, keep walking.

Dorian`S Blog Suburbia iBraila

O soțietate fără prințipuri carevasăzică că nu le are

Part time lover...

Stories to tell. Pictures to burn.

Theo Anghel

Autor - Am murit, din fericire: Întoarcerea

Mantzy

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Pitici Gratis

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Ganduri dintr-o lume incalcita!

Despre tot sau despre nimic, pentru ca lumea aceasta poate fi totul sau nimic.

Spanac

Distribuitor autorizat de fazani hazlii

Jurnalul Evei

Please don't romanticize me. I am not who you think I am.

Allexyanna

If you can't explain it simply, you don't understand it well enough. Albert Einstein

Inima Divina

Urmeaza Firul Minunii!

BLOGU LU' OTRAVĂ

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Hapi. Riverwoman

Lift up the receiver, I'll make you a believer

Ironic sau nu, spune-i PAMFLET!

Pagină de maxime și minime. După principiul ” Îmi stă bine când râd!...într-o cămașă de forță!”

Vidi Veni Adulteri

I've been choking to death for years. By now this should be easy.

Șic și clasic - "Chic & Classic" luxury fine arts, entirely handcrafted, original design

Cand cumperi arta nu cumperi doar ceea ce vezi si pipai cumperi sufletul unui om, sufletul artistului pentru ca el/ artistul s-a uitat in sufletul lui si a scos de acolo ce a gasit

VideoPrest

SERVICII FOTO-VIDEO ”Love & Precious Memories!”

elenaenea90

This WordPress.com site is the bee's knees

grasuc

Graphic and Design Portfolio

Martie din Post

Un blog despre nimic important, doar nişte gânduri şi păţanii aşternute pe taste

blogulmeudesprenimic

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

Fata Simplă de la Țară

Good Girl Gone Red

Dojo Blog

Viata, muzica, web design. Idei putine, dar fixe.

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

ioana Mega

Simplicity is the ultimate sophistication...

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Social Media Training

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Andi Moisescu

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Elena Cîrîc

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Alexandru Negrea

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

M A N A F U *

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

Gânduri bune si nebune

Cum sa fii o femeie prezenta in prezentul tau prezent!

MyVoice News Roman

» contactează-ne @ 0768.400.477 sau myvoicenews@yahoo.com

